
משביל העיזים בהודו להקמת מותג ישראלי מוביל של סופר-פוד
הסיפור המרתק של מיכל בלהנס הוא השראה לכל מי שמחפש לשלב בין אורח חיים בריא, אמונה והרבה נחישות. כך הפכה הרקדנית מקרית טבעון לאשת עסקים מצליחה שבבעלותה אימפריה של מוצרים מגוונים של מזון על, ויטמנים וקוסמטיקה טבעית
מיכל בלהנס היא ההוכחה החיה לכך שחלומות עסקיים גדולים יכולים לצמוח דווקא מתוך שליחות עמוקה ומהפך אישי. לאחר שנות נדודים ארוכות בהודו, שם למדה את סודות האיורוודה והפשטות, שבה בלהנס לישראל עם ידע ייחודי ורצון בלתי נשלט להביא את הבריאות הטהורה של המזרח אל הבית הישראלי. סיפור הקמת חברת "ספירולייף" הוא סיפור על מפגש מקרי עם קערת דייסה ירוקה אחת, שהפכה למנוע של מהפכה תזונתית.

הרגע המכונן: קערה ירוקה בדרמסלה
מיכל החלה לרקוד בגיל 4, המשיכה ללהקת מחול מקצועית והיתה משוכנעת שמסלול חייה יהיה בעולם הריקוד. אבל אז, יום אחד, היא חתכה הכל ונסעה בגיל 20 לטיול למזרח. במהלך שהותה בצפון הודו, ארע הרגע ששינה את חייה:התרחש בבוקר אביבי אחד, כשנכנסה לבקרם וראתה מקומיים אוכלים משהו שנראה לה מוזר: "דיסה ירוקה". לשאלתה, הסבירו לה שמדובר בספירולינה – אצה הנחשבת לסופרפוד מדהים, שגדלה בהודו ונחשבת למקור תזונה מעולה.
מיכל, שחיה אז חיים של טיול ופשטות עם בתה הקטנה, החלה לצרוך את האצה הירוקה בעצמה. היא הרגישה שינוי מיידי ודרמטי: נעלמו צניחות העייפות, היא הרגישה אנרגיה זמינה וכוחות שחזרו אליה, ואף הבחינה בחיזוק משמעותי של שיערה וציפורניה – תופעה נפוצה בקרב מי שסובל מחוסר ברזל. היא הבינה שמדובר ב"משהו טוב ונכון" שהיא חייבת להכיר לכל העולם.

מעשה של תשוקה: העסק שנולד במחסן
בשלב זה, לא היה למיכל כל רעיון להקים חברה מסחרית או "עסק". היא החלה לייבא ספירולינה בכמויות קטנות ולשתף בה את האנשים בסביבתה, מתוך תשוקה ורצון "לעשות בשורה". הפידבקים המדהימים שקיבלה מאנשים, שדיווחו על שיפורים משמעותיים בתחושת הבריאות ובעיכול, הזינו את הרצון שלה להמשיך.
"זה לא איזשהו רצון 'בוא נקים עסק'," היא מעידה. "זה התחיל מהרצון באמת לעשות טוב ולראות את הטוב שזה עושה לאנשים."
הקמת "ספירולייף" החלה במקום הכי פחות זוהר שאפשר לדמיין: במחסן בקריית טבעון, "בין מכונת הכביסה למייבש", כפי שהיא מתארת זאת בחיוך. שם, בין ערימות הכביסה, היא ניהלה את העסק הראשוני, אשר גדל מתוך עצמו, מונע על ידי הצורך והשליחות שהרגישה.
השילוש המנצח: הסופרפודים הירוקים
עם התרחבות החברה, מיכל החלה להכניס מזונות-על נוספים, תוך שהיא מתמקדת ב"ירוקים" שיש בהם כלורופיל רב וסגולות ניקוי:
- ספירולינה (החלבון): נחשבת לכוכבת הראשית. זוהי אצה המכילה כמעט 70% חלבון (אחוז חלבון גבוה מכל מזון אחר). היא עשירה בוויטמינים ומינרלים ומספקת אנרגיה מיידית, מכיוון שהגוף לא צריך להשקיע אנרגיה רבה בפירוק הרכיבים התזונתיים האורגניים שלה, והיא זמינה מיד למקומות של ריפוי ועשייה.
- כלורלה (העיכול): אצה המכילה מרכיבים פרוביוטיים, ולכן היא טובה במיוחד למערכת העיכול. היא מסייעת בפינוי רעלים ובשיפור התפקוד הבסיסי של מערכת העיכול.
- מורינגה (האנטי-דלקתי): עץ מרפא הנפוץ בהודו. הוא מכיל מרכיבים אנטי-דלקתיים חזקים במיוחד, ולכן יכול לסייע לאנשים הסובלים מדלקות פרקים ומכאבים שונים.
בנוסף לשילוש הזה, החברה משלבת מוצרים נוספים כמו זרעי צ'יה, קקאו, עשב חיטה ועשב שעורה.
ממלכת הבריאות ההוליסטית
בלהנס רואה בעסק שלה הרבה יותר מחנות מזון. הרקע שלה ברפואה ההודית ובתורת הנפש של הימימה הובילו אותה להבנה הוליסטית כי בריאות היא מצב שלם של גוף ונפש. היא מבקרת את הרפואה הקונבנציונלית המטפלת בתוצאות (סימפטומים), בעוד שהיא עצמה מבקשת לטפל בסיבות.
הדגש על "הירוקים" בבוקר נובע מהידע שלה כי עד הצהריים הגוף שלנו עובר תהליכי ניקוי טבעיים. היא מחברת את זה גם לתובנות על תזונה מהמקורות, ומדגישה את חשיבות אכילת מזון שאינו מיותר, על מנת שהאנרגיה שלנו תישאר זמינה לריפוי ולעשייה.
החברה התרחבה גם לתחום הרוקחות הטבעית, מתוך הבנה שגם כשאנו רוחצים כלים או מתקלחים, אנו מכניסים כימיקלים דרך העור – האיבר הנושם הגדול ביותר בגוף. מבחינת מיכל, הבריאות צריכה לבוא "מבפנים ומבחוץ".
הכוח המניע של בלהנס הוא עד היום הפידבק המטורף שהיא מקבלת מלקוחות, והשליחות להכיר לאנשים את "הזכות הזאת שנקראת בריאות, זה המצב הטבעי שלנו". חזונה הוא לראות את מוצרי הסופרפוד בכל בית בעולם, "ממש כמו שיש לנו את מוצרי הבסיס".

